انواع فولدر ها و پایه های نوار دوز در چرخ خیاطی های صنعتی

انواع فولدر ها و پایه های نوار دوز در چرخ خیاطی های صنعتی

طریقه استفاده از فولدر ها و پایه های نوار دوز در چرخ خیاطی های صنعتی راسته دوز ، سردوز و میاندوز

امروزه در کار دوخت و دوز و خیاطی ابزار های بسیاری مورد استفاده قرار می گیرند که می توانند برای دوخت های مختلف و متفاوت استفاده شوند و همچنین برای دستگاه و ماشین آلات دوخت و دوز های صنعتی کارایی دارند. یکی از این ابزار های بسیار پرکاربرد و مصرفی فولدر ها و پایه های نوار می باشند که برای چرخ های دوخت و دوز و ماشین آلات صنعتی به کار گرفته می شوند.

عموما و به طور بیشتر از فولدر ها و پایه های نوار دوزی در چرخ های راسته دوز ، سردوز و میاندوز استفاده می شوند که در این بخش می خواهیم به توضیح عملکرد و کارآیی آن ها بپردازیم.

فولدر و پایه نوار راسته دوز

فولدر و پایه نوار دوزی در چرخ خیاطی های راسته دوز

این محصول به شما کمک میکند تا لبه ی کار مورد نظر خود را نوار دوزی یا به اصطلاح گان دوزی کنید. فولدر های راسته دوز در دو نوع چینی و ایرانی در بازار عرضه می شوند. مدل های ایرانی در سایز های 3_ 3.5_ 4_ 4.5_ 5 موجود می باشند. این سایز های بر اساس سانتی متر می باشند. و به عنوان مثال فقط می توانید نوار هم اندازه با سایز روی فولدر را بر روی آن نصب نمائید.

مدل های چینی که در بازار ارائه شده اند، سایز آن ها بر اساس میلی متر می باشد و از سایز 18 میلی متر، 20 میلی متر، 22 میلی متر، 24 میلی متر و همین شکل به صورت دو سایز دو سایز تا سایز 40 میلی متر افزایش پیدا می کنند و بعد از سایز 40، سایز های 45 و 50 میلی متر موجود می باشند. مزیت نمونه ایرانی در نصب ساده آن می باشد و نیازی به باز کر دن پایه و صفحه و کاربر نمی باشد و اصطلاحا به آن کاوری می گویند.

در نمونه چینی شما باید صفحه و کاربر و پایه چرخ را تعویض نمایید و یک مقدار نصب سخت تری دارد اما مزیت نمونه ی چینی در کیفیت ساخت و طول عمر آن و همچنین تعدد سایز های آن می باشد.

در کل عملکرد  نمونه ی چینی و ایرانی با هم تفاوتی ندارند و هر دو پایه نوار برای دوخت نوار بر لبه ی کار به شکل راسته دوزی کاربرد دارند.


فولدر و پایه نوار سردوز

فولدر و پایه های نوار دوزی در چرخ سردوز

فولدر های گان دوزی چرخ خیاطی صنعتی سردوزهم دقیقا عملکردی شبیه به فولدر های نواردوزی چرخ های راسته دوز دارند. یعنی برای دوختن نوار بر لبه کار استفاده می شوند. فولدر های چرخ خیاطی های سردوز فقط دارای نمونه ی ایرانی در بازار می باشنو و از سایز 22 میلی متر تا 60 میلی متر به صورت عرف وجود دارند. ممکن است این فولدر ها را در سایز های بالاتر نیاز داشته باشیم که در این صورت می توانیم آن ها را سفارش دهیم.

فولدر های چرخ های سردوز بر روی یک پایه نصب می شوند و پس آز آن بر روی جای مشخصی بر روی پیشانی چرخ قرار می گیرد و نوار از داخل فولدر رد میشود. سایز نوار باید با سایز روی فولدر کاملا هم اندازه باشد.

شیوه ی عملکرد فولدر های چرخ خیاطی های سردوز به این شکل می باشد که نوار پس از عبور از داخل فولدر بر روی لبه ی دو پارچه  به صورت اریب قرار گرفته و یک دوخت مغزی بین آن دو پارچه زده می شود. به این دلیل که چرخ سردوز دارای تیغ می باشد و لبه ی کار را برش می دهد. دوخت مغزی که زده شده است بسیار منظم و تمیز می باشد. به همین دلیل است که به فولدر های چرخ های سردوز، فولدر مغزی دوز هم گفته می شود.


فولدر و پایه نوار میاندوز

فولدر های نوار دوزی چرخ خیاطی های میاندوز

فولدر های چرخ خیاطی میاندوز که از سایز 25 میلی متر تولید می شود و تا سایز 80 میلی متر موجود می باشد و در نمونه های ایرانی و چینی و تایوانی تولید می شوند که اکنون نمونه ی ایرانی به طور عمده در بازار یافت می شود. فولدر های میاندوز در نمونه های 1 لب و 2 لب موجود می باشند.

تفاوت این نمونه ها در این می باشد که در نوع 1 لب ، فقط یک لبه ی کار تا می شود و نوار بر روی یک لبه دوخته می شود  تا کار دارای ضخامت کم تری باشد و در نوع 2 لب، هر دو لبه ی کار تا می شود و نوار بر هر روی هر دو لب دوخت زده می شود و کار یک مقدار دارای ضخامت بیشتری نسبت به نوع 1 لب است.

نظرات بازدیدکنندگان