معرفی انواع پایه های چرخ خیاطی های خانگی

معرفی انواع پایه های چرخ خیاطی های خانگی

پایه های چرخ خیاطی خانگی

در این مطلب می خواهیم انواع مختلف پایه های چرخ خیاطی های خانگی را توضیح بدهیم که مدل های مختلف و عملکرد های متفاوتی دارند و یکی از ابزار های ملزم و ضروری برای بانوانی می باشند که به دوخت و دوز خانگی می پردازند و می خواهند در سلیقه های مختلف لباس و کار های متفاوتی را بدوزند.

پایه استاندارد

پایه استاندار

پایه استاندار همان پایه معمولی و عادی چرخ می باشد که در زمان خرید چرخ بر روی آن موجود می باشد و در دوخت های راسته و زیگزال و معمولی چرخ از آن استفاده می شود و اصطلاحا به ان پایه فابریکی چرخ نیز می گویند.


پایه جادکمه

پایه جادکمه

این پایه در چرخ خیاطی های خانگی اختصاصا برای زدن جا دکمه می باشد. این پایه در دو نوع کشویی و ساده وجود دارد که مزیت مدل کشویی در این کاربرد می باشد که شما می توانید اندازه و طول جا دکمه خود را مشخص نمائید.


پایه سردوز

پایه سردوز

از این پایه در چرخ خیاطی های خانگی برای پاکدوزی وتمیزکاری ریشه های لبه ی پارچه استفاده می شود و یکی از پایه های کاربردی در چرخ خیاطی های خانگی می باشد.


پایه پس دوز

پایه پس دوز

برای دوخت دمپای شلوار و دامن اصولا از این پایه استفاده می شود و این پایه هم برای پاکدوزی و سردوزی کاربرد دار با این تفاوت که یک دوخت نامرئی و قیر قابل مشاهده بر روی کار را می زند.


پایه پیچ

پایه پیچ یا پایه رول

این پایه نیز در دوخت و دوز های خانگی نیز بسیار پر کاربرد می باشد و از آن بسیار استفاده می شود. اساس کار پایه پیچ به این شکل می باشد که به هنگام دوخت و دوز این پایه لبه ی کار به روی هم  پیچ میزند و سپس دوخت را انجام می دهد که باعث یک دوخت منظم و یک تکه بر لبه ی کار می شود. نمونه ی دوخت این پایه را می توان بر لبه ی شال و روسری ها بسیار مشاهده نمود.


پایه چین سوزنی

پایه چین سوزنی

از این پایه برای چین دادن پارچه استفاده می شود. مزیت استفاده از پایه چین سوزنی نسبت به چین دادن پارچه با دست در این می باشد که شما می توانید به وسیله این پایه چین های بسیار تمیز و منظمی را بر روی پارچه ی خود ایجاد نمائید.


پایه زیپ دو طرفه

پایه زیپ دو طرفه

از این پایه برای دوخت زیپ بر روی کار استفاده می شود. این پایه به شکلی طراحی شده است که توسط آن می تواند زیپ را در دو سمت چپ و راست کار دوخت.


پایه زیپ مخفی

پایه زیپ مخفی

پایه زیپ مخفی نیز برای دوختن انواع زیپ استفاده می شود ولی تفاوت آن با پایه های زیپ معمولی در این می باشد که زیپ در پشت پارچه قرار می گیرد و دیگر بر روی کار قابل مشاهده نمی باشد.


پایه زیپ یک طرفه

پایه زیپ یکطرفه

از این پایه برای دوختن یک سمت زیپ استفاده می شود و می توان با این پایه سمت چپ یا راست زیپ را دوخت زد.


پایه قیطان دوزی

پایه قیطان دوزی

این پایه جنبه تزئینی دارد و برای دوختن قیطان های باریک ،کاموا های ظریف و نخ های کوبلن مورد استفاده قرار می گیرد. از این دوخت بیشتر برای حاشیه دوزی روی لباس، روتختی، لباس های سنتی و کوسن استفاده می شود. این پایه دارای سه شیار می باشد که شما می توانید بین یک تا سه قیطان را بر روی کار دوخت بزنید.


پایه دکمه دوزی

پایه دکمه دوزی

از این پایه برای دوختن دکمه های مختلف بر روی لباس ها استفاده می شود.


پایه مغزی دوزی

پایه مغزی دوزی

از این پایه برای دوخت مغزی بین پارچه استفاده می شود برای این عملکرد استفاده می شود. این پایه دارای دو تا سه شیار می باشد که مغزی از داخل آن رد شده است و در بین دو لایه ی یک پارچه دوخت زده می شود.


پایه نوار اریب

پایه نوار اریب

از این پایه به عنوان پایه تزئینی برای دوخت نوار اریب در لبه ی پارچه استفاده می شود که برای لباس های زنانه ، وسایل آشپزخانه و لبه ی دامن و دور قاب دستمال استفاده نمود.


پایه رفو

پایه رفو

از این پایه برای رفوی قسمت هایی از لباس که پاره یا سوراخ شده است استفاده می کنیم. در ابتدار کار رفو بهتر است که زیر قسمت پاره شده لایه چسبی نازک قرار دهیم تا از چین خوردن و جمع شدن پارچه جلوگیری شود.


پایه چین پلیسه

پایه چین پلیسه

از این پایه برای چین دادن پارچه استفاده می شود، چین های ایجاد شده توسط این پارچه دارای پلی های بزرگ و کوچک می باشد و بذای چین دادن دامن ها، لبه ی آستین و رویه های بالش و کوسن استفاده کرد.


پایه غلطک دار

پایه غلطک دار

این پایه دارای دو غلطک بر روی خود می باشد که برای ضخیم دوزی استفاده می شود و برای حرکت دادن پارچه های ضخیم بسیار مناسب می باشد.


پایه سردوز کاتردار

پایه سردوز کاتردار

از این پایه برای سردوزی لبه ی پارچه ها استفاده می شود، مزیت این پایه در این می باشد که دارای یک تیغ می باشد و هنگام دوخت خود نیز پارچه را برش می دهد.


پایه تکه دوزی

پایه تکه دوزی

از این پایه برای دوخت تکه های پارچه یا برچسب های تزئینی به منظور دوخت پوششی و یا دوخت تزئینی اضافه بر روی پارچه استفاده می شود.

نظرات بازدیدکنندگان