آشنایی کامل و جامع با لوازم و قطعات یدکی اتو های بخار

آشنایی کامل و جامع با لوازم و قطعات یدکی اتو های بخار

اتو های بخار و مخزن دار یکی از انواع ماشین آلات ملزوم و پراستفاده در فرآیند دوخت و دوز پوشاک می باشد که بسیاری از کارخانه های تولید پوشاک،مزون های خیاطی و تولیدی های شخصی دوز خانگی از آن ها استفاده می نمایند. اساسا در خیاطی و تولید پوشاک ، نیاز به اتوهای بخار، یک نیاز ملزم و ضروری محسوب می گردد. اتو ها در مدل ها و انواع مختلف خانگی و کارگاهی تولید می گردند که با توجه به حجم میزان پوشاک و حجم تولید بخار انتخاب می شوند. اتو های کارگاهی و مخزن دار در حجم بخار های مختلف نظیر اتو های 1 لیتری، 2 لیتری، 3 لیتری و 5 لیتری تولید می شوند که با توجه به نیاز های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. اگر شما به تولید بخار در حجم بیشتر نیاز داشته باشید، در این صورت باید از دیگ بخار استفاده نمائید .

در این متن می خواهیم به بررسی لوازم و قطعات یدکی اتو های بخار و همچنین ایرادات مختلفی که این نوع اتو ها به آن ها دچار می شوند بپردازیم.

انواع ایرادات و نواقص اتو بخار های مخزن دار

به دلیل این در اتو از لوازم و قطعات الکتریکی بسیاری برای تولید و انتقال بخار استفاده می شود و همچنین تداخل این قطعات با بخار و آب، ممکن است این مدل اتو ها دچار نقص و ایراد های مختلفی شوند ، مشکلاتی نظیر: قطع شدن بخار ، تولید بخار بیش از حجم طبیعی ، داغ نشدن دسته و دیگ ، یکسره شدن بخار خروجی از دسته اتو ، اتومات نکردن دیگ در هنگام داغ شدن آن ، اتومات نکردن دسته ، قطعی برق ، رسوب دیگ و سایر نواقص جانبی.

نکته قابل توجه در این موضوع، این می باشد که این نواقص  ممکن است به علت خرابی و یا ایراد در لوازم و قطعات یدکی اتو رخ بدهند و فرآیند اتو کشی را با نقص رو به رو کند.

قطعات و لوازم یدکی اتو های بخار مخزن دار

در اتو های بخار مخزن دار، قطعات و لوازم بسیار و مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که این اچزا در کنار یکدیگر اتو را تشکیل می دهند. در این بخش به بررسی این قطعات خواهیم پرداخت.

دیگ بخار : دیگ محفظه ای می باشد که آب به درون آن ریخته می شود و توسط المنتی که در زیر آن قرار دارد به وسیله حرارت، آب درون آن به بخار تبدیل می شود.

المنت : اساس کار المنت انتقال حرارت می باشد. در اتو های مخزن دار، از دو المنت استفاده می شود. یک المنت در زیر دیگ  قرار می گیرد و آب را تبدیل به بخار می کند. المنت دیگر روی چدنی دسته قرار می گیرد و دسته را برای خروج بخار داغ می نماید.

پرشر : این قطعه بعد از رسیدن بخار یه یک حجم مشخص در دیگ، آن را اتومات می کند و حجم بخار درون دیگ را کنترل می نماید.

شیر برقی و بوبین : شیر برقی در اتو ها وظیفه انتقال بخار از دیگ به دسته را عهده دار می باشد. بوبین وظیفه قطع و وصل کردن جریان بخار درون دیگ را بر عهده دارد.

فیوز سفید و قهوه ای روی المنت دیگ : فیوز قهوه ای المنت دیگ را داغ می نماید و فیوز سفید حرارت دیگ را تا یک مقدار معین اتومات می نماید.

سیم مسی : وظیفه انتقال بخار به آمپر اتو برای نمایش میزان بار بخار اتو می باشد.

آمپر : مانند دما سنج عمل می کند و بار و میزان بخار درون دیگ را به نمایش می گذارد.

کلید های اتو : کلید های روی دیگ ،  شامل دو کلید می شود که یکی از آن ها برای خاموش و روشن کردن خود اتو و دیگری برای خاموش و روشن کردن المنت دسته اتو می باشد.

چراغ هشدار کمبود آب : هنگامی که آب درون دیگ در اتو رو به پایان باشد این چراغ برای هشدار نبود آب در دیگ روشن می شود.

چراغ اتومات بخار : هنگامی که بخار اتو به میزان معین و مشخص برسد و بخار اتومات شود ، این چراغ روشن می گردد.

ولوم روی دسته اتو : این ولوم برای تفییر میزان بخار خروجی از دسته با توجه به نوع کار و لباس می باشد.

کلید بخار روی دسته : این کلید برای خروج بخار می باشد و با فشار دادن آن بخار از دسته خارج می گردد.

فیوز دسته : وظیفه انتقال حرارت المنت دسته به چدنی دسته را بر عهده دارد.

اتومات دسته اتو : تنظیم حرارت معین و مشخص برای دسته اتو.

چدنی دسته اتو : انتقال بخار دسته اتو به روی پارچه و لباس.

کفی دسته اتو ( محافظ دسته ) : باعث می شود از برق افتادن و سوختن روی پارچه جلو گیری شود.

شلنگ اتو : بخار ایجاد شده در دیگ از طریق شلنگ به دسته اتو منتقل می شود.

سیم دسته اتو : انتقال برق از شیر برقی به دسته اتو که باعث داغ شدن المنت دسته می شود.

فروشگاه دوخت یدک این امکان را برای شما فراهم کرده است تا تمامی قطعات و لوازم یدکی موردنیاز اتو خود را با ضمانت کیفیت و بهترین قیمت به صورت آنلاین تهیه نمایید.

/// نوشته شده توسط تیم تولید محتوا دوخت یدک ؛ کپی برداری برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است ///

نظرات بازدیدکنندگان